03 februari, 2009

090203

Har ni sovit gott? Det har inte jag, eller, jag har väl sovit sådär. Jag är riktigt nervös, känner hur magen krampar och att pulsen är lite högre än vanligt - det dumma är att jag inte vet varför jag är nervös. Och om jag inte vet varför så kan jag inte göra något åt det.

Min lägenhet är verkligen en "Carrie Bradshaw" lägenhet. Alltså Carrie från Sex and the city. Mitt i smeten med allt man behöver precis utanför porten... också allt man inte behöver. Jag tycker förvisso att det är mysigt när man hör spårvagnar och lite sånt när man ska sova, men här är det nästan lite för mycket. Allt hörs för bra(!). Men jag vänjer mig väl, preics som jag gjorde på det andra stället - fast där var det för tyst i stället.

Idag är det skola igen, och idag har jag ork och tid till att skriva ett litet inlägg innan skolan. Tyvärr känns det som att jag har tappat lite av inspirationen till att blogga, och åter igen, jag vet inte varför eller på grund av vad. Något som kanske är anledningen är att jag är extremt skoltrött och därför lägger den lilla energi jag har på den. Så det blir ingen energi kvar till bloggen(?). Men vem vet, idag har jag i alla fall tre ynka lektioner. Den första är ingen riktig lektion utan bara klasstid i en halvtimma. Efter det är det två timmar med ESO och efter det två timmar med engelska. Så helt ok dag, men inte överdrivet roliga lektioner så vi pratar mycket och gör övningar inför klassen på båda lektionerna - vilket jag är oerhört obekväm med. Jag hatar att prata eller få övningar där man ska improvisera framför hela klassen. Usch! Det är kanske därför jag är nervös(?). I alla fall, det känns inte som att detta inlägg har någon "röd tråd" utan består mest av svammel, så vi ses i eftermiddag. Ha en bra dag!

Inga kommentarer: