01 februari, 2009

Youghurt som invigning

Hej igen! Det känns som att det var ett tag sedan vi sågs. Jag har precis öppnat en liten youghurt som invigning av den nya lägenheten. Ja, jag har flyttat i helgen - därav så dålig update. Det är först nu jag har tid att ta in allt, det är först nu jag är helt ensam här.
I fredags kväll kom mina föräldrar och då packade vi ner det sista. På lördagen gick vi upp med tuppen och runt 12.00 kom min farbror för att hjälpa till. Jag, pappa, mina kusiner och min farbror körde saker mellan lägenheterna och mamma städade ur den gamla ordentligt. Sedan höll vi på till 22.00 tiden någon gång på kvällen och idag har vi inte haft en lugn sekund heller. Inatt har vi sovit i min nya lägenhet (på avenyn!) och den är så mysig(!). Efter en snabb frukost städade vi lite och fixade lite av det värsta som var(är) kvar att packa upp. Sedan tog vi bilen till IKEA där jag köpte lite saker till mitt badrum(!) och lite växter för att liva upp hemmet lite - eftersom alla tyckte att jag hade sjukt dåligt med växter innan.

Efter det lämnade mina föräldrar mig och begav sig hemmåt, och jag knallade vidare till min gamla lägenhet. Där skulle jag möta de nya "ägarna" och lämna över nyckeln jag hade. När det vad klart gick jag hem till min moster och vi kollade på en väldigt mysig film, Ten Inches Hero, och käkade lite godis(!). Och nu sitter jag här, med en youghurt, massor av ouppackade lådor och kassar och nya, oöppnade saker från IKEA. Jag är också väldigt hungrig - så när jag har hängt upp de nya handdukarna och satt upp det nya duschdraperiet i badrummet så ska jag laga tacos! Mumsigt!

Jag har dessutom massor att göra här, så när nästa inlägg kommer vet jag inte. Men hare' gött!

Inga kommentarer: