02 februari, 2009

Bortskämd

Man blir riktigt bortskämd när man bor i stan. Inna jag flyttade till Götet så fick man få vänta på bussen i över en timme nästan varje dag när man skulle hem. Och nu när jag bor i stan och ska hem, och det står att det är 5 minuter kvar tills spårvagnen eller bussen kommer - ja, då är det hur länge som helst, som att jag skulle hinna dö innan jag kommer på sprvagnen. Man blir verkligen bortskämd i stan. Att jag tycker 5 minuter nu är en evighet, när jag tänkte "Å! Bara en timmes väntetid till bussen kommer kommer idag!" förut är ju helt sjukt knäppt.

I morse blev det inget inlägg, jag var alldeles för trött. Jag har varit nyttig idag också och simmat(!) och så har jag varit ännu duktigar och plockat in alla kläder, som låg i kassar ffrån flytten, i garderoben. Och nu har jag tänkt ta tag i köket. Hela lägenheten måste grundstädas då det var extremt dåligt städat här när jag flyttade in i helgen. Så nästa stopp: köket.
Sen måste jag hinna med lite plugg också...

Och så tycker jag att ni kan klicka er Hit!

Inga kommentarer: