04 februari, 2009

Guldkroksskolan

Guldkroksskolan i Hjo. Där gick jag åk 7-9 och det var goa tider det. I alla fall 7an och 9an. Där har många gyllene minnen kommit till och jag har funnit vänner för livet(!) på den skolan. Eftersom eleverna där (inklusive min bror då) inte har love förrän nästa vecka så tänkte jag åka dit i morgon och kolla läget. Och sötungen Zandra hänger med också. Det ska bli riktigt kul! Jag har ju inte varit där sen i början av Juni förra året. Tänkte kolla om gamla sångpedagog (Lena) jobbar också, det skulle vara väldigt kul att träffa henne. Jag gillar verkligen henne och på skolavslutningen i 9an så grät jag inget - tills jag gav Lena en ros och kramade henne. Så kom det mängder med tårar och sen grät jag konstant resten av dagen. Så, om hon jobbar kvar, tänkte jag hälsa på henne. Jag saknar verkligen henne jättemycket!

I alla fall så blev det inget tyg till kuddfodral idag. Jag hittade inget som passade min smak. Funderar på att kolla i Hjo också eller i Götet, men det känns som att tyget i Götet kommer kosta några slantar mer än vad jag har råd med. Annars var skövde dagen helt ok, slutade med ett stopp på Donken och nu sitter jag och kollar tidtabeller för bussen och smsar med Philip. Tror att jag ska åka hem till honom en sväng i morgon, när min mamma ändå är på möte i min lillebrors skola. Hur ser kvällen ut annars då? Jo, för mig gäller det en lång och antagligen trist date med tvättmaskinen---

1 kommentar:

Miranda sa...

Ååh, vad roligt! Då ses vi kanske där! Lena jobbar! Hoppas bara hon är där imorgon just! :)