03 februari, 2009

Vitt tyg


Jag är trött. Inte sådär jobbigt trött, utan mysigt trött. På tåget mot skövde försökte jag bestämma vilken färg och vilken dag jag ska måla om i mitt kök. Jag kom fram till att köket blir grått, det låter nog tråkigt, men mitt kök är väldigt litet men med en vägg som består av tre stora och höga, gamla fönster som ger mycket ljus. Sedan så har jag mycket skåpsluckor också. Så jag tänkte att listerna och fönstrena i köket får bli vita och luckorna och de hela väggarna ljusgråa. Tror ni inte att det blir bra? Ska försöka att få det gjort på lovet, men jag vet inte om det blir av - har ju begränsat med tid.

Just nu har jag en mysig kisse i knät som vill ha uppmärksamhet. Gud vad jag har saknat katterna här hos mamma och pappa. Så nu är jag katternas favorit, jag bara klappar och gosar med dem(!). I alla fall, i morgon ska jag se om jag kan ta ut lite pengar till inredningsdekorationer och målarfärg - och lite vitt tyg att sy kuddfodral av. Vad ska ni hitta på i morgon?

1 kommentar:

Miranda sa...

Åh, vad himla kul med inredning! Vad kul att du bor på avenyn! Vi kanske syns någon dag på stan, vem vet! :)

Katter är mys! :*