12 februari, 2009

Härlig dag

Ja, idag har det hänt lite saker igen vilket är roligt. Det är så tråkigt att sitta hemma och glo dagarna i ända. Som sagt i tidigare inlägg så hade vi "familjedag" idag. Runt 13.00 tiden tog vi bilen till skövde fär att äta på kinarestaurang. Jag gillar egentligen inte kinamat, men eftersom alla andra i familjen gör det så tänkte jag att min smak kanske hade ändrats sen sist jag smakade. Men det hade den inte - jag gillar fortfarande inte kinamat. Trevligt var det i alla fall, alla var glada och vi hade kul. Efter det uträttade vi lite ärenden i stan och sedan åkte vi hem. Men jag kände inte för att sitta hemma hela eftermiddagen så jag föreslog att pappa kunde övningsköra med mig. Då ville mamma också åka med - så det blev en tripp till Tibro där vi handlade godis, köpte tre presenter till mina tre sysslingar och till sist så stannade vi en snabbis på en liten fika hos farmor.

Och nu var det en liten stund sen vi kom hem igen, vi har ätit en liten macka och nu har pappa lagt sig för att sova. Han ska jobba i natt, så nu sitter jag och mamma vid tv:n och min bror är i sitt rum. Kvällen blir nog väldigt lugn och mysig...

Inga kommentarer: