06 februari, 2009

Energiboost

Så, då var jag hemma igen. Att vara barnvakt denna förmiddagen gick utmärkt. Vera var hur pigg som helst - vilket jag inte var - så först byggde vi med hennes tågbana tills hon hade tröttnat på det. Sedan lekte vi prinsessor och efter det föreslog jag att vi skulle gå ut i snön. Så på med alla vinterkläder, mössor och vantar. När vi väl kom ut så byggde vi en snögubbe som Vera gav namnet: Veravera. Vi åkte pulka i lekparken och hälsade på dagisbarnen som var där, gjorde snöänglar och gungade. Och det sista kollade vi på Tom & Jerry, satt i soffan med filtar och hade det mysigt tills Veras pappa kom hem.

Jag tog några gulliga bilder på när vi var ute idag, men de kommer en annan dag. Jag kan inte föra över bilder till datorn. Och nu har jag tänkt laga lite mat till mig - är vrålhungrig! Och sedan ska jag nog vila lite om jag ska orka träffa Lotta senare. Att gå upp 06.30 och sedan direkt underhålla en lite tjej var ingen energiboost direktt...

Inga kommentarer: