13 oktober, 2008

Deprimernade morgon

Slog upp ögonen. Måndag. Tittar på klockan, 6:48. Suck.
Vänder på mig och drar täcket över huvudet. Ångrar mig och går upp på toaletten. Huvudet snurrar och jag känner mig konsitg. Kollar febertermometern och den visar 38.5. Inte nu igen, är orden som rullar genom huvudet om och om igen. Sjuk. Sjuk. Sjuk. Kollar termometern igen, men inget har ändrats.
Släpar fötterna in i sovrummet igen, tar upp telefonen och ringer. Tre signaler går fram och jag kraxar: jag är sjuk igen. Mamma suckar, säger krya på dig, lägger på. Jag tittar på klockan, suckar och kryper ner i sängen igen.

Senare ringer klockan, den är 09:56 denna gången. Jag går upp, tar en värktablett, kokar kaffe och gör en smörgås till frukost. Och nu sitter jag i soffan och glor. Ska nog sova en stund till.
God morgon. Detta var en deprimernade morgon.

Inga kommentarer: