07 oktober, 2008

Nu vet jag att det är höst...

Japp, det är sant...tyvärr. Det märks på mitt utseende att hösten är här. Tror det har med luften att göra, att den blir kallare eller nått konstigt. Usch, hela mitt ansikte torkar ut, visst det låter superäkligt men det syns inte så mycket. Det är mest jag som ser det. Hahah! Nu tänker ni säkert att jag ser ut som ett torkat äpple eller nått, men det gör jag verkligen inte(!).
Vilket är tur, men det är jobbigt ska ni veta.

En annan sak som är lite positiv, tror jag, är att jag har börjat bli nyttigare. Jag går till spårvagnen i stället för att ta bussen. Det är bara att gå rakt ner typ. Funderar på om det skulle gå att ta en pulka eller nått liknande när det blir snö ute, för jag bor på toppen av backen/branten/berget så det går kanske? I alla fall så är det duktigt av mig, och i stället för att ta bussen upp för den förbaskat onödigt långa och branta backen på väg hem, så går jag då också. Visst är jag allt värd lite beröm för det?
För det hade jag aldrig gjort innan jag flyttade hit, inte hade jag gått med en tung matkasse heller. När jag bodde hemma så tyckte jag att det var jobbigt och onödigt att gå till busskuren och det var bara typ 100 meter eller nått...

Inga kommentarer: