23 oktober, 2008

Paus

Nu. Äntligen är klar med det mesta vad gäller pluggandet. Har lästochlästochläst och nu kokar min hjärna över så jag tar en liten paus. Läser nog igenom allt en sista gång innan jag lägger mig senare i kväll. Hoppas det går Ok på provet i alla fall nu när jag har studat så.

På ta om att hjärnan kokar över; Idag på filosofilektionen så trodde jag att jag skulle bli alldeles dum i huvudet. Det blev så invecklat att jag trodde jag skulle snurra ihop alla tankar till en stor boll som bara blev större och större. Vem skapade vem? Vad kom först? Och vem/vad skapade den/det som skapade allt? Jadu, det blev djupa veck i alla pannor och ögonen såg ut som stora frågetecken(?) och tankarna blev trassel, men Hugo (läraren) sa att det va väl inte så svårt, detta är lätt filosofi. Och så fick vi en bok som vi ska läsa: Sofies Värld. En roman med filosofi inblandad. Det blir intressant...

Nu ska jag mysa lite vid tv:n och ta det lite lugnt ett tag.

Inga kommentarer: