19 oktober, 2008

Regnig kväll med udda karaktärer

Ja, som sagt i tidigare inlägg så var jag och min kusin på bio i kväll. Vi kom hem för en liten stund sen och nu har vi slagit oss ner i soffan med en kopp kaffe(!).
Kvällen började med att när vi står och väntar på bussen så säger Elin - Det regnar ju inte så farligt! Sekunden efter det yttrandet så öser regnet ner så mycket att det smattrar i backen. Ja, man ska aldrig utmana ödet genom heldumma(!) och onödiga(!) kommentarer om regn.

Väl framme på biografen, ca en timme innnan filmen började, så blev vi lite chokade av storleken på biografen. Jag (vi) hade aldrig varit på bio på Biopalatset förut och det var verkligen ett "palats". Alla salar var byggda "på höjden" och man gick i långa trappor som slingrade sig utmed väggarna för att komma upp till salen vi skulle vara i. Nr 10 som låg högst upp. Sen hade vi lite kul med kameran och när filmen började blev jag akut sugen på KAFFE, himelriktes dryck! Så det satt jag och tänkte på under hela filmens gång.
Kommentarer om filmen då; den var helt klart värd att se, absolut. Vicky, Cristina, Barcelona var en udda och lite konstig film men jag rekomenderar den starkt. Försök dock att inte leva ditt liv som karaktärerna i filmen gjorde, inget lugnt och bra liv i verkligheten.

När filmen var slut skyndade vi oss hem för att det regnade väldigt mycket, men små droppar ändå så man blev fuktig inte våt, förstås hade vi lite tid till att ta några fina kvällsbilder på hemvägen.
Nu ska vi ha lite mys så nu ska jag inte vara osocial (rättad av Ein, det heter; Asocial) och sluta blogga mer. Bilder från kvällen kommer senare när jag är ensam igen.

Inga kommentarer: