15 oktober, 2008

Second hand? Nä, jag har inte råd.

Trött. Det är jag idag. Och det är lite konstigt för jag har varit ledig hela dagen. Men det kan bero på att vädret håller på att ändras. Jag behöver solsken och värme för att hålla mig pigg och på bra humör. Men nu är det mörkt när man går upp, mörkt när man kommer hem från skolan/arbetet...eller mörknar i alla fall, men det dröjer väl inte länge innan det är nattsvart redan vid fyra på eftermiddagen. Det är bara några timmars ljus mitt på dagen. Men det kan ju alltid vara lite mysigt med mörker också... Fast nu hade jag gärna velat ha lite värme och solljus, det hade piggat upp lite.
Annars är väl läget ungefär som det har varit hela dagen. Slappt och lite halvt segt. Det blev inget second hand-shoppande idag, jag mår inte så bra och tänker försöka hålla mig frisk i alla fall hela veckan(!) och så har jag väldigt lite pengar. Jag har inte råd att handla ens på second hand, då är det nästan krisläge. Eller vad säger ni?

Pratade lite med mamma förut, hon undrade hur jag hade det. Min lillebror är tydligen rktigt sjuk, han som aldrig brukar vara sjuk. Mamma brukar vara "snäll" mot Marcus ungefär tre-fyra gånger varje år och låta honom vara hemma från skolan för att han är "sjuk" då. För han tycker det är orättvist att alla andra får vara hemma och vara sjuka(!) men inte han. Men nu är han sjuk och tycker inte alls att det är kul längre. Han har fått halsfluss så jag ska stanna i Göteborg i helgen så att jag inte blir smittad (eftersom jag lätt blir det).

Och på lördag blir det antagligen bio med Sötpotatis, om jag mår bra. Det ska bli roligt, det var verkligen längesedan vi gjorde något, så hon kommer på lördag och stannar tills på söndag. Det ska bli roligt värre.

Inga kommentarer: