15 oktober, 2008

Städa + If I were a boy

Gick upp igen för en stund sedan och nu har jag hunnit städa också. Damsugit överallt och hittade några riktigt mysiga damråttor som såg ut att bott under min säng ett tag. Jag har torkat av alla fönsterbrädor och bord, tv:n och småsaker. Vädrar i alla (två) rum och har bytt lakan i sängen. Städat badrummet grundligt och torkat allt köket, diskat och ställt in mina nya koppar i skåpet.
Och så har jag laddat ner min nya favoritlåt: If I were a boy av Beyonce. Riktigt bra text tycker jag och om ni inte har hört den så borde ni lyssna på den.

Jag sitter också och funderar över min ekonomi, hur den ska gå ihop de dagarna som är kvar innan jag får pengar. Det är verkligen riktigt snålt nu.
Och så funderar jag på vart jag ska ställa mina album med kort på mina vänner. Känns inte som att de albumen ska ligga i en kasse längre. Plus att det står kassar i hela rummet gör att det ser lite otrevligt ut. Men vad gör man utan hyllor? Eller utan möbler?
Som tur är så ska jag kanske ner till second hand butiken idag. Vi får se hur det blir med det.

Inga kommentarer: