09 oktober, 2008

Snurriga gubbar och kokta makaroner

Japp, efter åter en lång skoldag så är jag hemma. Klev över tröskeln runt 17.00 tiden och då satte jag fart med mat. Var verkligen vrålhungrig idag, och det vet väl alla hur det känns? Eller hur, inget vidare va.
Så det blev till att koka lite makaroner som snart slank ner i magen, som blev väldigt nöjd.

Idag när jag och tjejerna åkte hem från skolan och stog och pratade på spårvagnen hände något helt knäppt. Spårvagnen stannade vid en hållplats och helt plötslig hörs en högljud "smäll". Alla slutar i prata i spårvagnen och någon säger -Men gud! Såg ni? Gubben trillade!
Och då tittade självklart alla ut genom fönstret och där ligger en snurrig gubbe (antagligen lite alcoholpåverkad) som har trillat rakt in i spårvagnens vägg. Med huvudet före och allt. En kvinna som går förbi trycker på dörröppnaren till spårvagnen från utsidan och frågar om det finns någon stark kille som kan hjälpa henne att lyfta upp gubben från marken.
Och det finns en kille som hjälper till att lyfta gubben innan han går på spårvagnen igen. Gubben såg lite blek ut och han blödde från huvudet så när kvinnan ringde efter hjälp så åkte spårvagnen vidare och alla återgick knäppt nog till att prata som kacklande hönor igen.

Så det var en händelserik hemfärd. Nu håller jag på att vädra här hemma och jag tänkte börja packa min väska för "hemfärden" i morgon. För då slipper jag ju göra det i morgon, men det har ni antagligen redan listat ut.
Så ja, vi ses snart eller snarare när jag har kollat på Christine som börjar om en halvtimme på 5an.

Inga kommentarer: