07 oktober, 2008

Mys(?) med matteboken och nackspärr

Som sagt (i det förra inlägget) så var min morgon likte smått hektisk. Och inte nog med att jag försov mig, utan när jag är på väg till skolan så får jag fruktansvärt ont i nacken. Kan jag aldrig få må helt bra?
Så efter mindre än tre timmar i skolan så går jag hem med nackspärr och åter igen feber. Hoppas det är över i morgon. I skolan så fick jag fixa mitt skolkort till spårvagnen och sånt, för mitt nya (som jag fick igår) fungerade inte... Vad är det för jäkla fel på dem som tillverkar korten? Hallå? Jag har fått två stycken redan och inget av dem har fungerat.
Så nu får jag mitt tredje, om cirka två veckor...hoppas det går fortare.

Och nu sitter jag i soffan och myser med filtar, kuddar och en varm kopp choklad(!). Och förståss, matteboken... missade mattelektionen för att jag gick hem så tänkte räkna lite hemma. Har tagit på mig behagliga kläder och lindat min favoritjulklapp från förra året runt halsen, en superlång halsduk som jag fick av en kompis. Den är verkligen underbart gosig och bra för min onda nacke.
Men nu ska jag nog ta ett bad, jag hann ju inte duscha i morse fast att jag hade tänkt det.

Inga kommentarer: