31 oktober, 2008

Tre dagar av en riktigt suverän vecka -del 2

TORSDAG
Jag vaknade tidigast av alla. Slog upp ögonen runt åtta första gången och smög upp för att gå på toaletten. Efter åten någon timme när jag öppnade ögonen så tittade alla fyra på varandra men så somnade alla om igen och sen vid halv elva gick jag upp, höll på att bli tokig på alla de andra som inte vaknade och det riktigt kröp i benen på mig. Jag var bara tvungen att gå upp. Så jag började plocka lite tyst i köket och fixadesmåsaker. Efter det satte jag på radion lite tyst och satt läste lite historia inför provet nästa vecka.

När jag såg att klockan nästan var halv tolv tyckte jag att det var OK att börja diska. Så jag spolade upp vatten och började slamra med glas, bestick och kastruller. Efter någon minut kom Philip och satte sig i köket med mig då fick jag veta att han sovit uselt på madrassen, inte nog med att det var obahagligt utan han var för lång för den också(!). Fötterna hade han haft utanför madrassen på golvet. Och efter åter en stund kom Zandra och Lotta. Fast Lotta hade lite bråttom. Hon hade ingen aning om att klockan var så mycket. Hon bad om ursäkt för att hon inte han äta frukost med oss eller något och fixade sig och packade ihop sina saker på några sekunder. Hon skulle ju träffa en kompis idag och de skulle äta lunch ihop vid ett. Innan det var hon tvungen att åka till sin morfars lägenhet där hennes mamma bodde och fixa lite saker där, så hon var lite stressad.

Till frukosten blev vi bara tre och det var trevligt det med. Sen duschade alla i tur och ordning och fixade sig. Vi åkte en sväng in till Nordstan men alla var ganska trötta och ingen kände direkt för att shoppa. Zandra mötte upp en kompis som hon inte sett på länge så jag och Philip gick själva en stund på stan. Han provade en supersnygg (väldigt enkel) långärmad, lila tröja, lite jenas och en randig långärmad tröja. När vi mötte upp Zandra igen så köpte hon jeans, jag en tröja och ett halsband och sen gick vi för att köpa mjölk och lite sånt.

När vi kom hem till mig igen var alla typ helt utsalgna, som tre batterier som bara helt plötsligt laddat ur totalt. Jag och Philip lade oss på sängen och Zandra satte sig i soffan med datorn. När jag hade lekt en stund med Philips underbara hår så sov han (inte långt ifrån i alla fall!) så jag och Zandra satt mest och tittade på varandra. När cirka en timme hade gått samlade jag krafter och gick upp igen, Philip "vaknade" och Zandra satte sig vi datorn igen. Snart snackade vi och kollade på roliga klipp på Youtube och skrattade så vi fick ont i magen och tårarna rann.

Så var det dags för mat och vi fixade tacos. En trevlig kväll med mat och musik och sedan tog vi en sväng till Ica och köpte godis. Hemma igen försökte vi ladda ner en film men misslyckades och då kollade vi på en film jag redan hade. When A Strainger Calls, Zandra hade inte sett den så det var lite halvt scary emellanåt fast att jag och Philip hade sett den förut.
Efter det kände alla sig lite "skakiga" så vi gjorde varm choklad och satt i köket och snackade en stund med mysbelysning. Sen började vi kolla på Finding Neverland och Peter Pan men ingen orkade se klart någon av dem så vi gjorde oss klara för sängen.

Denna gången sov Philip i sängen med mig och Zandra låg kvar på min söta lilla soffa. Hon är ingen svikare som Philip, som övergav sin madrass(!). Så Denna natten var intressant den också. På morgonen fick jag höra av Philip att han var rädd att knuffa mig ur sängen, när Han sov Ytterst, haha(!). Och när vi skulle sova så lade han sina fötter under min kudde för att han frös. Så jag somnade med huvudet på kudden som låg över hans fötter och med armarna runt/över hans ben. Så när han märkte att jag hade somnat och kom på att han hade sina ben under mig började han fundera på hur fasiken han skulle kunna röra på sina ben och flytta på dom utan att jag vaknade. Men han somnade och det gick tydligen bra för jag märkte inget och på morgonen låg vi helt annorlunda. Då var det han som låg som ett J och höll om mina ben.

Talking Cat - detta var en video vi skrattde åt.

Inga kommentarer: