16 oktober, 2008

Hjärndöd

Hjärndöd. Idag är jag hjärndöd. Det sitter en stor skylt när alla små arbetare kommer med hissen till hjärnan idag. "Varning! Hjärndöd! Ur funktion, kom tillbaka i morgon."
Jag känner mig helt kass, urdålig och som att jag har totalt slutkörda batterier, inga duracell batterier här inte. Det har jag inte råd med. När jag gör allt nu så känns det som att jag gör det utan medvetande, lixom går och går fast att jag är urladdad och därför inte har någon koppling till hjärnan idag.

Och jag har tittat på klockan minst hundra gånger redan och konstaterat att jag måste börja göra mig klar för skolan nu, men jag rör mig inte ur fläcken. Sitter bara här och maler på om hur segt allt är idag. Ute blåser det, är kolmörkt och kallt. Usch.

Önskar att jag kunde säga: God natt.
Men så är det inte.
Så jag säger: God morgon.

Inga kommentarer: