16 oktober, 2008

Pust* vilket dygn + operakonsert

Mina senaste 24 timmar kan verkligen beskrivas med en mening: Pust* Vilket dygn!
Ja, det kan ju låta som något positivt men idag är det ett uttryck som betyder att det har varit en ansträngande dag hittills.

Sov, som sagt i tidigare inlägg, väldigt dåligt inatt. Det finns nackdelar med att bo i lägenhet men självklart också fördelar. Men en nackdel i natt var i alla fall att någon j´vla idiot bestämde sig för att ha en operakonsert i trappuppgången! Trodde aldrig oväsendet skulle sluta! Höll på att tappa öronen och jag var riktigt förbannad. Runt två tiden funderade jag på att öppna ytterdörren och skrika över "skönsången", att vem är idioten som inte fattar att folk vill sova? Men, det gjorde jag aldrig, jag var för feg. Vem vet, det kunde ju ha varit värsta läskiga människan som hade typ knivhuggit mig om jag sagt nått om den fina operasången. Haha, nej men det var verkligen ingen skön natt. Jag somnade runt halv tre och då var det fortfarande konsert, så när de slutade vet jag inte.

Och så dagen då. Torsdag.
Det började med ensamble och jag trodde att det skulle göra mig piggare med musik på morgonen. Men nej, det senaste tillskottet i bandet hade bestämt sig för att sjunga idag. Och det jobbiga är att hon inte verkar fatta att hon inte alls kan sjunga! Totalt tondöv är hon och saknar taktkänsla. Värre än Lotta och Sandra! Och då är det riktigt illa!
Och när vi började spela på Clocks (Coldplays låt), så upptäckte vi att Michaels piano inte alls var stämt, någon hade varit där och "fixat" med det, så det lät helt puckat. Men det fick gå ändå för läraren hade aldrig stämt ett sådant piano så det klarade han inte av (men Ulf då).
Så, Michael på ett ostämt piano (ok, det funkade väl) och "tillskottet" (vi kallar henne så) som sjöng med Annalisa (som är grym på att sjunga Clocks).
Och det lät helt OK på verserna men när det blev dags att ta i lite mer så hördes "tillskottet" något otroligt (hemskt) och Christian (gitarr), Michael (piano) och jag höll på att skratta ihjäl oss. Vi tittade på varandra och försökte hålla igen på skrattet men lyckades nog inte helt. Det såg nog ganska kul ut när tre stog och bet sig i läppen och typ "log" med hela ansiktet och Annalisa försökte konsentrera sig på att sjunga som hon skulle, när "tillskottet" sjöng som aldrig förr! Hahaha! Fy vad det lät, fattar inte att hon kan med! Till och med läraren tittade ner i golvet, men sa efteråt att det var bra gjort.
Gud va vi andra hade kul åt det senare!

Sen fick jag huvudvärk och gick till skolläkaren. Då tyckte hon att jag såg blek ut, så hon ville kolla så att jag inte hade feber innan jag gick. Och gissa, klart jag hade feber. Så hon kände på min hals och då gjorde det ont och det visade sig att mina körtlar i halsen var svullna och att jag hade prickar i halsen. Så grattis åter igen. Min lillebror hade redan lyckats smitta mig med halsfluss. Så jag blev hemskickad med order om att gå till doktorn. Så dit ska jag antagligen i morgon...

Inga kommentarer: