24 oktober, 2008

Storm

God morgon allihopa! (tänkte att folk ville ha en färgglad morgonhälsning denna dagen i detta väder)
Eller ja, god morgon vet jag inte om folket i Göteborg har, men i alla fall. Här är full storm, vågar nästan inte gå ut, usch(!). När klockan ringde vid 6.15 trodde jag inte mina öron. Det blåste så det hördes i hela byggnaden och tanken på att jag måste gå ut i ovädret var hemsk, jag ville bara dra täcket över huvudet igen och drömma mig tillbaka till någon varm och skön strand någonstans.
Men det gjorde jag ju inte. Utan jag klev upp, besökte badrummet och tillbaka till sovrummet för att dra upp rullgardinen. Oh No. Vilket misstag det var (jag mötte en verklig mardröm). Inte nog med att det redan lät otrevligt ute, utan synen av det stora trädet som svajade fram och tillbaka mellan lägenheterna och såg ut som att det skulle gå av vilken sekund som helst, fick tanken på att gå ut mindre och mindre lockande.

Nu sitter jag här och skriver med tv:n på i hörnet för att skapa lite ljus åt mig (lampbrist).
Utanför är det fortfarande kolsvart och det ser riktigt kallt ut, det blir helt klart vantar + halsduk idag. Och för att mitt hår ska sitta kvar på skallen idag så har jag satt upp det i en väldigt osmickrande toffs. Nyss satt jag och hoppades att vädret skulle göra en radikal omvändning innan jag ska till skolan, men det kommer inte hända. Hur jag vet det? Jo, när jag satt här så hörde jag på nyheterna på tv:n att det är varning för storm här. Kul? NEJ! Självklart inte!

Så idag har jag ett stort prov, ett engelska förhör och en storm att gå ut i + att jag ska med tåget efter skolan(!). Allt kommer att ta hundra gånger längre tid idag bara för att det blåser så fruktansvärt. Hur kul är det att släpa på en hundrakilosväska då(?), ja det ska jag ta reda på idag.

Nu ska jag läsa lite inför provet och sen är det dags att överleva blåsten den första etappen ut till bussen. Men det blir spännande med väskan, tiden och vinden idag.

DAGENS UTMANING: Släpa en hundrakilosväska från lägenheten till centralen, till tåget.

Inga kommentarer: