09 oktober, 2008

"John Bund? Ja, vill sova tack!"

Om jag fick ringa ett samtal vart som helst just nu så skulle det låta ungefär såhär;

- Hej! Kan du koppla mig till John Blund tack?
- Ja men visst. Ett ögonblick! (haha fattade ni? ett "ögonblick"?)
Ett ögonblick senare
- John Blund? Ja, hej. Jag skulle hemskt gärna vilja sova nu! Tror du att du kan komma strax?
- Em, vänta lite, jag ska kolla schemat. Du ska inte sova före 21.00 ikväll. Är det okej om jag kommer runt den tiden?
- Självklart, då ser jag till att vara klar då!


Haha, ja precis så skulle gå till och ja, jag skulle ringa till Herr Blund.
Jag är fruktansvärt trött och är mer än lycklig över att John Blund kommer strax. Jag kanske ska koka lite kaffe och lägga fram en kanelbulle åt honom? Som han kan ta sen, som ett litet tack för att han kommer när jag ber så snällt. Tror ni det blir bra?
I vilket fall som helst så måste jag ringa till mamma innan 21.00 och berätta för henne om dagen och mest vilket tåg jag kommer med i morgon. Så jag har något att göra innan mitt väntade besök anländer.

So sweet dreams.

Inga kommentarer: