24 oktober, 2008

Kramar + tågresa och dyblöta skor

Nu har jag kommit fram till det gula huset med röda knutar igen. Det är riktigt mysigt, den stora trädgården med den nybyggda altanen (lagom till vintern pappa) och familjen.
Tågresan gick bra och dagens utmaning var ju att se hur det gick att släpa på en hundrakilosväska till tåget i sorm. Och ja, det funkade väl, men det är inget jag rekomenderar att göra för nöjes skull(!).
På tal om nöje så såg jag en riktigt kul grej när jag åkte till skolan i morse. Jag sitter och drömmer mig iväg och tittar ut genom rutan när spårvagnen är på väg nerför en brant backe. Och då ser jag något i ögonvrån och tittar dit. Då kommer det en smal och riktigt lång kvinna på cykel i full fart ner för backen - och trampar(!) som en galning. Det såg jätteroligt ut eftersom att hon inte behövde trampa utan fick fart av backen, så det såg ut som att hon hade en riktigt lätt växel.
Det såg i vilket fall som helt sjukt kul ut, det rann nästan tårar från mina ögon när jag försökte hålla mig för skratt. För det hade varit ganska pinsamt om jag hade börjat skratta högt och hysteriskt rakt ut där i spårvagnen, ingen hade ju fattat vad jag skrattade åt.

Resten av skoldagen var toppen. Började med samhällsprov och sen direkt efter det ett litet engelskaförhör och lekar för att alla var så trötta. Sen var det bara svenska kvar och då fick vi en persentation av greklands gudar. Jag tyckte det var riktigt intressant och framförallt roligt, läraren levde sig in ordentligt och beskrev alla gudar i släktträdet så ingående att man kunde tro att de var hennes bästa vänner. Många goda skratt blev också som hela klassen deltog i, riktigt kul dag(!).

Tågresan då, gick bra, lite långtråkig men helt ok som vanligt. Gjorde ett stop på Ica Maxi efter att jag blivit hämtade vid tåget och sen bar det av till den gula huset där katterna väntade. Gud va mysigt det är att komma hem till keliga katter som har saknat mig när jag har varit borta.
Just nu sitter jag och pappa och tittar på Idol, mamma lagar mat så ska nog gå nu.

Så fick jag kramar av kompisarna innan lovet, blöta skor av regnet och nu ska jag käka, ses

Inga kommentarer: