07 oktober, 2008

Oh shit!

Japp, slog upp ögonen nyss och funderade över varför det var så ljust ute när min klocka inte hade ringt än... Så jag kollar mobilen och klockan visar på 6.43... hmmm? kan detta stämma? tveksamt, men jag litar på klockan och tror att det är en ovanlig ljus dag idag och att solen ville synas lite tidigare idag.

Men jag ringer mamma på mobilen för att vara säker, men hon svarar inte vilket är olycksbådande. Hon börjar jobba 8.00 och svarar inte i mobilen efter det. Så att hon inte svara kan bara betyda en sak: klockan borde vara mer än åtta...
Så ringer till hennes jobb och hon svara....
Jag (slänger ur mig) -Vad är klockan?
Mamma -Tio över åtta? Hur så vännen?
Jag -F***n! Jag har försovit mig! Kan du ringa till skolan och säga att jag blir sen? Bra! Hej då!

Så nu kommer jag komma sent och missa första lektionen.
Hinner inte sitta här egentligen mitt nöt! Måste gå.
Önska mig lycka till!

Inga kommentarer: