19 oktober, 2008

Sen kväll med isande kvällsluft

Jag kom nyss hem, följde min kusin en bit som skulle åka hem nu i kväll. Det var lite läskigt att gå hem själv i mörkret med den isande kvällsluften i nacken. Men nu är jag hemma i alla fall, värmer mig med en kopp varmt kaffe.
Jag och min kusin har haft en toppenhelg som jag egentligen inte skulle genomfört tror jag. Jag var (är) ju sjuk och ändå gjorde jag det jag hade bestämt i helgen. Det var korkat för jag mår sämre nu och är helt slut. Ändå har vi inte gjort så mycket för att jag har varit lite hängig. Vi var ju som sagt på bio i går och så gick vi en timme på stan men mer har vi inte gjort. Myst hemma hos mig med filmer och snacks.

Jag sitter i soffan och ser ut som ett vrak. Har pratat lite med mamma i telefon och vi kom överens om att jag ska försöka gå till skolan i morgon och funkar inte det ska jag åka hem. För jag MÅSTE vara bra på fredag, då har jag ett stort samhällsprov som jag bara inte får missa.


Vad har du gjort i helgen då?

Inga kommentarer: