11 oktober, 2008

Nya mysiga koppar + kusinbarn

Kom hem från Tibro med nya, nej inte lampor som jag skulle köpa utan koppar. Nya mysiga, stora höstkoppar att dricka varm choklad eller kaffe i.
Hos farmor fikade vi och pratade om allt möjligt. Och en sak som jag kanske har glömt att nämna är att jag har fått ett kusinbarn(!). Det är min kusin Jonas som har blivit pappa åt en liten söt mörk tjej som ska heta Svea. Väldigt gulligt namn om jag får säga, och lilltjejen är söt som socker.
Nästan svart hår och jättemörka bruna ögon har hon. Och så ler hon konstant fast att hon bara är fyra dagar gammal. Man blir lite sugen på att skaffa barn själv när man ser hur söta de är, men det ska jag vänta med i några år tror jag.

Nu sitter jag i köket och knaprar på nötter. Ska äta snart tror jag, mamma är i alla fall i köket och lagar mat. Funderar på att ringa Lotta och kolla vad hon gör, men får se hur det blir med det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lotta kan du inte ringa, hon är hos mig ;)