31 oktober, 2008

Tre dagar av en riktigt suverän vecka -del 1

ONSDAG
Ja, i onsdags så ville ju mina knasiga kompisar hälsa på mig i Götet. Så i onsagds morse tog jag en buss vid 8.55 till Hjo för att våldgästa världens bästa Philip sådär lagam tidigt på morgonen. På bussen satt jag och försökte låta bli att må illa, vägen till Hjo är långt ifrån rak. Massor av svängar som går kors och tvärs, backar som går upp och ner och min kropp hade definitivt glömt av hur det var att åka buss på den vägen. Men i alla fall så visslade det till i mobilen efter halva vägen och det fick mig att tänka på annat en sekund. Philip undrade när jag skulle komma fram och då svarade jag på det. När jag väl nådde fram till hans ytterdörr och plingat hade mina fingrar blivit ispinnar och jag var tvungen att anstränga mig för att känna så att mina fötter var kvar på benen och inte hade frusit fast någon stanns på vägen. Och när Philip öppnar dörren har jag väldigt svårt att hålla mig för skratt(!). Haha, det såg ut som att han aldrig hade sett en säng och absolut inte sovit i någon. Håret stog åt alla håll och han log ett väldigt sömnigt leende och sa med morgonhes röst - Hejje!

Ja och sen blev det frukost för honom, packande och fixande innan vi gick till posten för att möta upp Zandra som också skulle med till Göteborg. Från posten då tog vi bussen till Skövde och så vidare med tåg till Götet. Zandra stackaren fick åka baklänges hela vägen och såg väl lite blek ut emellanåt, men med musiken i öronen gick det nog bra ändå. Själv sov jag en bra stund av resan, så vad Philip gjorde under tågresan vet jag inte riktigt.

I Göteborg regnade det (precis som jag förutspått) och vi skyndade hem till mig för att lämna saker och sen ner till Nordstan för att möta upp den sista av mina tre musketörer, Lotta. Gud vad jag hade saknat henne! Så vi fyra besökte Donken och sen handlade vi mat för veckan.

På kvällen åt vi en macka, pratade och sen satt vi fyra i min tvåsitssoffa och kollade på film (se tidigare inlägg om vilken film). Efter det var klockan runt ett och vi pumpade upp en luftmadrass. Stackars Philip fick sova på den och han sov inte gott. Men Lotta och jag sov utmärkt ihop, skavfötters i min underbara säng. Och Zandra i min lilla soffa, vet inte om hon sov underbart men det var väl helt ok antar jag(?).
Så var det lite snack och sen vet jag inte vad klockan blev men somnade gjorde vi senare i alla fall.

Inga kommentarer: