21 oktober, 2008

Hösten har visst bestämt sig för att komma

Sitter i soffan med fyra kuddar, duntäcke och ett glas vatten. Vet inte om jag har sagt det tidigare, men jag har väldigt ont om lampor och i detta rummet har jag endast en liten lampa i fönstret... eller jag hade. Självklart gick den sönder idag, så imorgon måste jag köpa nya glödlampor. Hoppas att det inte blåser som det gör nu bara, för då kommer jag att blåsa bort.
Det är verkligen höstväder ute, ljudet från vinden hörs ända in till mig fast att tv:n står på. Det drar kallt från fönstret och jag skulle kunna inbilla mig att väggen blåser in när som helst. Men det lär väl inte hända, hoppas jag(!).

Dagen har dock inte varit lika blåsig men jag har nog aldrig varit så trött på billarm och ambulanser förut. Vid ett på förmiddagen gick ett billarm igång här utanför och ägaren till bilen var antagligen inte hemma för det stog på till halv fem och då var det visst någon som hade ringt "någon" för att få det avstängt. Det har också varit ett fasligt åkande fram och tillbaka för ambulanserna idag. Det måste ha varit hemskt många (olykligtvis) som hade allvarliga åkommor idag, för jag har hört ambulanser åka förbi fyra gånger idag, och de brukar inte åka här uppe på berget utan mer nedanför så att jag hör dem på avstånd. Men inte idag, nej då har det åkt som galningar precis här utanför.

Nu ska jag sova för i morgon ska jag försöka gå till skolan och plugga lite och sen måste jag handla, hur jag än mår. God natt på er!

Inga kommentarer: