25 oktober, 2008

Helt slut och dödligt hungrig

Pust, äntligen. Det har varit en dag med mycket fart och fläng. När jag hade duschat, tvättat och fönat håret, ja då var klockan helt plötsligt två och min farmor kom. Hon hade med sig min lilla kusin Käthy(3) så ihop med de två, min mamma och mina andra två kusiner Hilda(8) och Vera(3) begav vi oss till "julmarknaden". Där köpte vi lotter som tokar och Hilda vann 28 vinster(!), fast hon gjorde av med hiskeligt mycket pengar också. Vera vann tre saker och Käthy fem.

Runt fyra gick alla utom Hilda hem till oss igen. Hilda gick till en kompis och vi andra förberedde fika hos oss. Medans mamma och farmor fixade fikat lekte jag med Vera och Käthy, riktigt kul(!). Sedan fikade vi och när pappa kom ner i köket för att göra oss sällskap så rusade Käthy iväg och hämtade sin boll som hon hade vunnit. Pappa säger "Vilken fin boll du har!" och Käthy ler med hela ansiktet och säger "Mm, jag vinna den! Boll boll fin!" och så skrattde hon.

Sen kolla vi på gamla filmer som pappa hade hittat i en låda med band, det var riktigt mysigt att se saker som min farfar hade filmat för många år sedan. Men det tyckte inte Vera och Käthy var roligt så de åt klmentiner och lekte med bilar. Efter det så åkte Vera hem och jag och Käthy gick ut (i blåsten och kylan) och lekte. Först plockade vi äpplen och gjorde äppelmos, gungade och spelade fotboll. Och sen fick hon syn på våran studdsmatta(!). Då blev det fart på henne och hon skulle absolut hoppa på den, och det gjorde hon tills hon och farmor åkte hem. Det vill säga att hon hoppade i nästan en timme utan att bli det minsta trött. När farmor sa att det var dags att åka var det mörkt ute och iskallt, men Käthy vägrade att gå av studdsmattan så jag fick klättra upp och hämta henne, och det gillade hon inte. Men vi sa att hon fick komma en annan dag och hoppa igen. Då blev hon glad igen och så åkte de hem.

Nu är klockan tio i sju och jag har precis blivit spöad av brorsan i Guitar Hero, det märktes att jag inte spelat det på flera månader. Så nu är jag helt slut och dödligt hungrig. Barn kan verkligen suga all energi ur en.

Inga kommentarer: