22 november, 2008

11.5 timmars sömn!

Igår kväll vid 20.00 tiden mötte jag Philp som kom med tåget. Vi tog bussen hem till mig där vi satt i soffan en stund och spelade gitarr, det var mysigt och många udda skratt blev det också! Sen fick vi för oss att gå ut en sväng. Klockan var 21.15 och det var minusgrader ute och kolsvart. Men vi började med våra knäppa samtalsämnen och snart hade vi kommit en bit på vägen. Vi mötte en fartdåre som kom upp för backen där vi gick- bilen susade förbi oss i minst 100 eller nått.
Sen tog vi spårvagnen till Nordstan och gick in där och tittade på allt julpynt, iakttog alla människor som hängde där och så sjöng vi julsånger! Väldigt mysigt. Sedan tog vi bussen hem och kokade makaroner och sågade falukorv. Korven var verkligen stenhård (fryst, vi smarta människor glömde av att tina upp den innan vi gick ut)! Så när vi började laga mat så var klockan redan 22.45 och när vi hade käkat var klockan 23.10. Då kröp vi ner i soffan med en filt och började titta på Bilar, men snart sov vi nästan båda två så vi stängde av och var nerbäddade i sängen redan 00.30. Sedan sov vi i 11.5 timmar! Snacka om att vi var utvilade när vi vaknade i morse 12.15!

När vi hade vaknat blev det frukost och så hjälpte Philip mig med min GMU läxa! Så nu fattar jag nästan allt! Tack Philip! Så kollade vi på klockan och såg att vårat tåg gick om två timmar. Vi fick lite bråttom så vi fixade till oss, hoppade ur våra pyjamasar och satte fart.

Innan tåget gick så hann vi gå på stan i ca 20 minuter och klockan 15.00 rullade tåget ut från stationen. På tåget lekte vi med kameran och tog roliga bilder. Vi diskuterade famtida val angående utbildning och så fantiserade vi om hur vi trodde att våra familjer skulle se ut i framtiden, hur vi skulle fira helgdagar med varandra och minnas hur vi hade det som glada och korkade ungdomar. Det var riktigt intressant och väldigt kul!

I skövde satte vi oss på bussen mot Hjo och jag klev av i Värsås där mamma plockade upp mig.
Nu är jag här igen, familjen har precis ätit jag har duschat. Pratat i telefon har jag gjort också, med min faster. Det var lite udda men kul det också. Nu ska jag lyssna på efterlängtad musik och bara slappa!

Inga kommentarer: