30 november, 2008

Franskmanikyr + bokläsning

God morgon på er! Har natten varit bra? Min har varit hyfsad i alla fall. Mamma som är sjuk har hostat hela natten och eftersom jag sover i rummet över henne och pappa så har det hörts ganska bra. Annars så har katten släpat in en mus som gömde sig uder kattens vattenskål. Så runt fem tiden i morse jagade vi en mus nere i köket. Som tur var så lyckades jag få tag i den och kunde bära ut den igen innan katten hann skada den. Men jag hörde precis från mamma som har vaknat nu att det ligger en död fågel i hallen. Så tyvärr märkte vi inte det och kunde inte rädda den.

Snart blir det väl frukost antar jag, men det får vänta lite tills min manikyr har torkat. Ja, ni läste rätt, jag sitter och fixar manikyr på naglarna klockn 10.00 på morgonen. Läser i min underbara bok gör jag också, kan verkligen inte lägga ifrån mig den! Ett tips: även om du inte gillar att läsa, så borde du läsa denna boken. Vill du inte läsa den på engelska som jag gör, så kan du ju alltid läsa den svenska versionen: Om jag kunde drömma.

Inga kommentarer: