04 november, 2008

Hej Då Mamma

Hej Då Mamma! Ha det så bra! Det sa jag för inte så länge sedan. För mindre än en timme sedan kramade jag om mamma och vinkade av henne när hon tog tåget mot Falköping där hennes bil står. Mamma kom med ett tåg klockan 15.00 idag och tog spårvagnen ut till min skola för att ha utvecklingssamtal. Och det gick alldeles utmärkt, är riktigt stolt över mig själv! Hade bara 8% frånvaro! Så bra(låg) har nog min frånvaro aldrig varit förut. Det är nog kanske mycket för andra men otroligt lite frånvaro för mig. Annars går det bra i skolan och jag har chans till högre betyg om jag fortsätter som jag gör.

Efter samtalet var klockan strax innan fyra och vi kom iväg från skolan. Vi stannade vid min mosters skola och hämtade extranyckeln som hon hade till min lägenhet, eftersom pappa behöver den på fredag när han kommer för att fixa lite saker hos mig. Och jag kan ju inte öppna då för jag är i skolan. Vi gick med henne och köpte kaffe innan vi fortsatte in mot centrum igen. Vi åt på ett väldigt mysigt ställe som hade supergod mat och sen kollade vi på en mössa till min lillebror och köpte ett spel till honom. Så nu är väl han glad hoppas jag!

Så väntade tåget för mamma och nu sitter jag här i soffan och säckar. Snart börjar Vänner så det ska jag kolla på och äta en kanelbulle och dricka en kopp varm choklad. Det kan verkligen behövas för att tina upp. Fy fasen vad kallt det är ute, måste vara minus ute för det är lite tunn is på gatan och det blir sooooora moln av andedräkten.

Inga kommentarer: