21 november, 2008

Torsdag


Som sagt så blev jag liiite sen till skolan i morse och missade första lektionen. Jag möter upp Emelie, Johanna och Maria utanför skolan och de frågar om vi ska ha sällskap till idrottshallen. Så visst har vi det, när vi är på väg dit så börjar det att Hagla?! Stora och hårda hagel störtar mot oss från skyn och vi skyndar på.
Sedan rullar dagen på och sista lektionen så hade vi projekt. Då har alla samlats för att kolla på film i en sal och då kommer en lärare och säger att det bara är samhällare som ska kolla på film. Esteterna ska samlas i klassrum 2 för att få en uppgift. Jaha, de andra i klassen får kolla på film och vi får sitta och göra uppgifter?! Kul…
Vi får veta att vi ska iväg på studiebesök till två olika museer och det ska vi hinna på två timmar. Vi får små uppgifter att lösa under resan och frågor att ställa guiderna.
Vi får gå väldigt långt från spårvagnen till det första museet ute vid Röda sten (bilderna är därifrån) och jag var inte överlycklig eftersom jag hade högklackat på mig. Sedan tillbaka till spårvagnen till nästa museum. Men på det andra museet vid Avenyn så fick vi i alla fall sitta ner en stund.
När vi hade slutat gick jag och Annalisa till Lagerhouse och tittade på saker. Efter det åkte hon hem och jag kollade lite inne på Nordstan innan jag också åkte hem med världens pina i fötterna.
Nu sitter jag i min ensamhet utan telefon, internet och tv, och väntar på att Philip ska ringa. Och det kan ta en stund innan han kommer ihåg att han ska ringa…

Inga kommentarer: