27 november, 2008

Galnakosjukan och trötta men glada (leende) ögon!

Nu sitter jag här efter ett väldigt roligt dygn! En kopp choklad står på bordet och ljusen som jag har tänt gör det lite mysigt.
Nyss kom jag hem från att ha följt Philip till tåget. Han tog ett tåg som gick 18.02 om man ska vara exakt. Trötta men glada med löften om att ses om två veckor igen (då det blir mys med film och pepparkakor!) sa vi hejdå. Jag knallade hem igen, men var tvungen att köpa en chokladkaka. Det gör jag aldrig typ så jag tyckte att jag kunde få en nu.

Idag var Philip med i skolan. Det var kul fast väldigt pinsamt. Min klass hade fått galnakosjukan eller något liknande för jag har aldrig sett dem så som det var idag. På första lektionen hade vi ensamble och vi brukar inte suga så hårt som vi gjorde idag. Vi brukar kunna komma igenom en låt så att det låter ganska bra, men idag var det som om att alla var zombier eller nått. Ögonen var rödsprängda på folket och alla hade påsar under ögonen, vi kunde inte lyckas med nått denna morgon. Så det var nog en mindre vacker musikupplevelse för stackars Philip som satt och lyssnade för det mesta.
Sen hade vi idrott och Philip fick skäll av idrottsvikarien för att han inte hade kläder med sig till lektionen. Han går ju inte ens på denna skolan!
Så var det filosofi, och vi som aldrig brukar få skrivuppgifter utan bara muntliga uppgifter, fick självklart skriva fem frågor med ingående filosofiska svar till, utifrån en bok vi läser. Och eftersom killen i den grymt snygga skjortan inte hade läst boken så hade han inget att göra, igen.
Så till sist hade vi projekt. Hela klassen betedde sig som en cirkus och det var riktigt pinsamt. Dock fick mina kompisar, jag och Philip till ganska många goa skratt(!) på den lektionen. Men usch vad jag skämdes för min klass! Min klass brukar aldrig vara sådan, utan helt ok, som en vanlig gymnasieklass liksom. Men nej inte idag: då leker vi cirkus och får skäll av lärare.
Stackars Philip som kom hit frivilligt på sin studiedag måste ha blivit helt förskräckt! Haha, nej men det var nog verkligen inte som han hade trott, och inte jag heller för den delen.

Men nu ska jag käka lite och sen måste jag plugga. Börjar bli lite nervös för att jag inte ska hinna med att göra allt som ska lämnas in innan jullovet.

Inga kommentarer: