19 november, 2008

Tråkiga novembernews

Jag har riktigt tråkiga novembernews: Det spöregnar här och emellanåt så kommer det någon fjuttig liten snöflinga som snart blandar sig med regnet på marken. Stora pölar bildas på gatan utanför och de röda vinteräpplena som hänger i träden ser bara löjliga ut.
När jag klev utanför dörren förut så var det svinkallt ute, som om det var januari eller nått och det var riktigt halkigt på asfalten. Brevlådan var igenfrostad så när jag skulle ha upp locket så fick jag lägga en liten extra energidroppe på det och fast att det var så lite frost så glittrade det i luften när jag fällde upp locket och frosten gick sönder. Nu är det dock lite varmare ute, 5.3¤ och det är nog lite mindre halkigt på gatan.
Jag sitter här inne i det varma köket och tittar ut på all denna dysterhet. Något som dock gjorde mig lite piggare var att jag fick sms nyss. Det var från Annalisa som precis hade läst mitt tidigare inlägg om att jag letar efter ett badhus. Hon meddelade att hon och hennes mamma tog bilen och simmade varannan onsdag och att jag gärna fick hänga på. Vilket jag absolut tackade ja till!
På tal om att röra på sig så är jag på extremt danshumör just nu, haha!

Inga kommentarer: