21 november, 2008

Jösses! Vilket dygn!

Vilket dygn jag har haft! Herregud! Här kommer gårkvällen (onsdagskväll) och torsdagsmorgonen i punktform.

· När mamma skjutsade in mig till Skövde vid 17.45 för att jag skulle med ett tåg 18.30 tillbaka till Göteborg, då höll jag på att skrika hjärtat ur kroppen. Det är nattsvart vid den tiden på dygnet nu och vi sitter i bilen och pratar. Då springer ett rådjur upp på vägen och det verkar inte som att den är medveten om att det kommer en bil. För mamma bromsar, bilen stannar inte direkt för att det har regnat och då kanar bilen lite på asfalten innan den stannar: 10 cm från rådjuret. Jag skriker mamma gör allt för att stoppa bilen och när vi väl står stilla ser rådjuret oss hoppar iväg så fort att den nästan halkar på gatan. På andra sidan vägen står ett litet rådjurskid och tittar oförstående.

· När mamma släppt av mig vid tåget så får jag höra att det är lite försenat och jag suckar. När tåget kommer så måste vi vänta i ytterligare några minuter för att invänta polisen. Det var en bråkig resenär som hade börjat slåss i en vagn så polisen fick ta hand om det.

· Tåget anländer till Göteborg nästan en timme sent och när jag kliver in i min lägenhet och ska ringa hem till mamma för att tala om att jag har överlevt ännu en tågresa, då fungerar inte min telefon! Det är ingen ton i den! Jag kollar tv:n – inga kanaler finns tillgängliga. Till sist kollar jag internet och det funkar inte heller. Så jag ringer till mamma från mobilen och får veta att det är en störning som ComHem jobbar på att fixa.

· Hela kvällen pratar jag i telefon med Philip för att fördriva tiden. Vid 22.43 lägger vi på och jag går för att sova.

· När jag vaknar på onsdagen och ska gå till skolan så tänker jag att jag måste duscha. Jag kliver in i duschen, vrider på kranen… väntar… skruvar lite mer… väntar. Men det kommer fasen inget vatten! Då har min duschslang gått på strejk och jag måste spola upp ett bad i stället för att duscha lite snabbt.

· Detta tar sådan tid att jag blir sen till skolan.

Inte så roligt dygn om jag får säga det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch...det låter verkligen inge kul.. :S