21 november, 2008

Zara + mascara

Hejsan! Det var längesedan jag skrev nu och det beror som sagt på att mitt internet har strejkat i två dagar nu. Men nu fungerar det! *SMILE*

Idag var det extra jobbigt att komma upp ur sängen och komma igång. Vi har alltid börjat 9.30 på fredagar förut men nu har vi projektvecka och då har vårat schema ändrats... så idag började vi 8.20! Usch! Jag gick hemifrån samtidigt som jag såg att solen höll på att gå upp! Det kändes verkligen inte uppiggande kan jag lova.
Och när jag har stått i 6- och frusit i tio minuter (självklart var bussen sen) så kommer äntligen bussen. Då står det en kontrolant precis innanför bussdörren och kollar allas färdbevis och eftersom jag inte har fått mitt skolkort än (*pust*) så skulle jag antagligen få böter och det orkade jag inte med. Så jag går hela vägen i bitande kyla ner till spårvagnarna i stället, i endast vårjacka och vantar som det blåser rakt igenom. Spårvagnen är också sen så när klockan är 7.45 så är jag vid resecentralen och därifrån tar det ca 40min till skolan, och vi började om 35min. Jag var stressad. Men det var inte bara jag som var stressad. Vid järntorget hoppar Emelie och Johanna på och de var verkligen inte så glada över förseningarna heller. Och vid ekedal hoppar Annalisa på, också hon lite småstressad. Som tur är så hinner vi precis i tid till lektionen.

Efter att jag slutat 12.50 så gick jag in på Zara och hittade världens mysigaste tröja, som jag självklart köpte. Får se om det kommer någon bild på den senare. Och när jag kom hem så upptäckte jag att jag inte hade köpt det jag stannad i stan för att göra. Nämnligen köpa en mascara... men sak samma.

Nu har jag hoppat i pyjamas för att sova någon timme (är förbannat trött) innan jag ska ta på mig ordentliga kläder igen och möta upp Philip på stationen när han kommer med tåget.
Natti natti!

1 kommentar:

Anonym sa...

ÄR DU KNASIG?!
kevin är rena naturbegåvningen, han ska absolut vinna, det kommer han göra också!