05 november, 2008

Drömmen om Philip

Hade en väldigt konstig dröm om Philip i natt. Den var verkligen lite udda och jag tror nog inte det skulle inträffa i verkligheten om man säger så, hahaha!

Det började med att jag stog i ett badrum framför en spegel och borstade håret. Om och om igen drog jag borsten genom håret tills det glänste. Då hör jag hur någon visslar och så kommer Philip in i badrummet och säger -Hej! Och jag svarar och så fortsätter jag att borsta håret, nytt tag med borsten om och om igen. Så spolar Philip upp vatten i det gigantiska badkaret som står i badrummet och häller i rosabubbelskum. Så frågar han
- Det är väl OK om jag badar?
- Javisst! svara jag då.
Och jag fortsätter att borsta mitt hår(väldigt tjatigt jag vet) när Philip sitter i sitt bubbelbad med skum upp till axlarna.
- Vill du ha lite musik? frågar jag och sätter på musik.
Och så återgår jag till att borsta håret ett tag till och när jag äntligen är klar med det så sätter jag mig på en stol som står där och så börjar jag och Philip att prata och snart har vi startat värsta konversationen. Sen ringer min telefon efter ett tag jag går för att svara.

Vilket leder till at jag vaknar för att det faktiskt är min riktiga telefon som ringer. Så när jag vaknade denna morgon så hade jag ett snett leende på läppar, väldigt udda dröm.

1 kommentar:

Anonym sa...

den var väl inte så udda? xD haha