26 november, 2008

Hjälp(!), bussen kanar!

Klev precis in i lägenheten efter att ha gjort lite av det jag skulle göra idag. Jag har hämtat mitt bredband, biljetterna och handlat mat. På vägen hem när jag satt på bussen, som var packad med folk, så svängde bussen av den stora vägen i riktning mot den stora, branta och långa backen som man måste upp för innan man kommer hem till mig. När bussen börjar luta och man känner att vi åker i en backe, då börjar bussen hacka sig upp för backen och så är det nån som drar efter andan och säger: "Hjälp! Bussen kanar!"
Då ger motorn upp och bussen dör, mitt i backen där det är som brantast och bussen börjar kana baklänges ner för backen. Dock inte så långt eftersom chauffören bromsar, men det tar en stund innan bussen stannar ändå. Det gick bra som tur var och bussen startades om ibacken och fortsatte som vanligt. Men lite läskigt var det allt!

Inga kommentarer: