02 november, 2008

Söndag 2:a November

Ja, idag är det 2:a november. Det går riktigt fort fram tycker jag. Det var inte längesedan jag låg på badet med Zandra och kollade in killar. Det var inte längesedan jag gick utmed skogen och på åkrarna med högt gräs med Lotta. Och det var inte längesedan jag åkte på dagsresor över det sommriga Sverige med Philip. Det känns som att det var igår jag kunde se solnedgången från skogskrönet och se fåglarna cirkulera över mitt huvud.
Det känns som att det var förra veckan alla kramades och grät för att 9:an var slut och alla skulle åt olika riktningar. Och nu är det helt plötsligt november. 2:a november.
Jag hoppas att alla vänskapsband vi har knutit under grundskolan kommer hålla genom gymnasietiden och många år efter det.

Men slutpratat om hur fort jag tycker tiden går. Idag är det inte bara 2:a november utan också Tobias namnsdag. Måste komma ihåg att säga grattis senare när Emma och Tobbe kommer för att hämta mig. Jag ska åka med dem hem i bilen i stället för att åka tåget helt ensam. Det ska bli trevlans. Innan jag ska åka hem måste jag packa lite smått och vara en liten stund med Lotta.
Vi får se om jag hinner skriva något mer innan jag åker. Och i värsta fall så kommer jag inte kunna blogga mer denna veckan. Jag väntar nämnligen på att mitt bredband som jag har beställt ska komma och det hade inte kommit i torsdags, så ligger inte det och väntar på mig i brevlådan idag så har jag inget internet. Så vi hoppas det ligger och väntar på mig i Göteborg när jag kommer hem.

1 kommentar:

Miranda sa...

Jaa, det går otroligt fort! :o