17 november, 2008

Gud va jag längtar efter julen!

Är det någon mer än jag som längtar mig galen efter julen?
De första snöflingorna som faller och allt julpynt som kommer fram. Julmusik med mycket känsla och pepparkaksbak. Knäck och choklad i mängder och roliga dagar på stan, sökande efter de perfekta julklapparna som får alla att le. Visst längtar man?

Jag brukar inte, eller rättare sagt: Har aldrig gillat snön och allt krimskrams (som jag kallar det). Jag har pustat och suckat varje år när det är dags att samla hela tjocka släkten (och min släkt är mer än FET! Den är gigantisk!) den 24 december för att ha trevligt och fira julen. Jag har tyckt att det varit jobbigt att träffa 23 släktingar (och det är inte alla) samtidigt och att äta julmat är det värsta som finns. Jag tycker inte om något på julbordet och har mest pinat mig igenom julen. Det enda jag har tyckt om är det man absolut Inte får missa! Kalle Anka!

Men i år har det hänt något konstig med mig. Jag längtar som sjutton efter att få köpa julklappar, baka pepparkakor, pynta (eller kanske inte pynta), lyssna på julmusik och träffa släkten. Jag längtar efter Snön! Och det har jag aldrig gillat, inte ens som litet barn.
(Man jag längtar absolut inte efter maten! Usch!)

Men om bara två veckor är det 1:a advent och bara fyra veckor kvar till jul!
AH! Jag längtar!

1 kommentar:

Anonym sa...

När ska vi baka hos farmor?
Vi kanske ska planera det?^^