28 november, 2008

Myskväll + plugg (+ flytt?)

Hejsan igen!

Tågresan var rena mardrömmen idag. Ett X2000 tåg var försenat så alla passagerare som skulle åka med det tåget fick åka med mitt tåg i stället vilket resluterade i att det var smockfullt i alla vagnar. Jag fick tillslut en sittplats bredvid en pratglad tant och under min plats låg det utsmetad mat och mosade vindruvor. Inte så mysigt.

Jag, mamma och pappa har kollat lite på tv och ätit än så länge. Det var mysigt. Tyvärr är inte min bror hemma, han är och lanar hos en kompis som heter Tobias. Men han kommer ju hem i morgon igen.

Jag har pluggat en stund och så har jag fått reda på att jag måste flytta innan sista januari. Jag hyr min lägenhet i 2a hand av en tjej som bor tillfälligt i jönköping för att studera. Hennes kurser har blivit avbrutna och ska läggas ner av någon anledning så nu måste jag flytta. Dock har hyresvärden antagligen fixat en annan lägenhet åt mig bara två trappuppgångar bort. Så i stället för att bo i 9D så flyttar jag antagligen på jullovet till 9A. Men det får vi veta mer om senare.

Nu ska jag fika med pappa och pyssla om mamma som är sjuk.

Inga kommentarer: