28 november, 2008

DONNER! Wohoo! + Twilight!

Klockan är 14.40 och jag ska med ett tåg 16.00 så det får bli ett litet inlägg innan jag åker. Måste verkligen berätta om min fantastiska dag!
När jag var på väg till skolan så kändes det om att det var dagen då jorden skulle gå under (inte helt perfekt star på dagen), fast solen sken lite emellanåt och det blåste inte. Så det var skönt.
Första lektionen var matteoch jag brukar avsky matte, typ dödens ämne eller nått. Men idag var det kul! Jag räknade faktiskt uppgifter och hjälpte någon annan, så det kändes bra och var roligt. Efter den lektionen så tänkte jag gå till mitt skåp för att byta saker till nästa lektion. Jag lämnar min penna och mobil i klasstummet med mina kompisar som sitter kvar där, och när jag ska kliva ut ur klassrummet så ropar Johanna: "Din mobil ringer!" Jag vänder men Emma är snabb på att ta tag i min telefon och jag hinner inte ta den ifrån henne innan hon svarar. Jag tycker verkligen inte om när någon bara tar min mobil och svarar när det ringer och denna gången var det verkligen inte kul. Emma ser lite hjälplös ut när hon har svarat och tappar det där retsamma i ansiktet och blir snabbt allvarlig. Jag undrar vem det kan vara eftersom hon ger tillbaka mobilen så fort att hon tappar den i golvet. Hon tar upp den igen och mumlar i mitt öra att det är nån gubbe från Donnergymnasiet.

När jag svarar ber jag om ursäkt och presenterar mig och förklarar att en kompis skulle vara rolig. Och det roliga och helt fantastiska är att det var rektorn på Donnergymnasiet! Jag trodde att Emma hade hört fel när hon svarade. Men rektorn sa i alla fall att det var en tjej som ville hoppa av och han såg att jag stod först på reservlistan. Så han frågade om jag fortfarande var intresserad och bad om ursäkt för att han fågade så här när en termin nästan har gått redan. Jag sa att det var ingen fara och att jag fortfarande var intresserad av att gå på Donner. (Mitt första val när jag sökte till gymnasiet!) Så när den där tjejen hoppar av så får jag börja där, om jag fortfarande vill. Jag känner att jag väldigt gärna vill gå på Donner men att jag behöver diskutera detta med mamma och pappa innan jag byter. Och så är det ju det där med att jag har ju kompisar där jag går nu...

Men det ska jag som sagt diskutera med mamma och pappa ikväll. Så efter skolan så stannade jag till i en bokhandel som bara har engelska böcker, och där hade jag tur, de hade ett ex av Twilight kvar som jag köpte för bara 99:-. (!)
Innan jag gick dit så kollade jag Akademibokhandeln men den var slut där och den svenska versionen (som jag redan läst) Om jag kunde drömma kostade 129:- (rea), och jag ville ju egentligen ha den på engelska (original). Så vilken tur att jag inte köpte den på svenska utan gick till den engelska bokhandeln! Så nu ska jag läsa på tåget. Eller nej det ska jag inte, jag måste verkligen plugga. Och så ska jag fundera på det där med Donner.

Inga kommentarer: