06 november, 2008

Matteprov idag; fredag i morgon

Hade matteprov idag och jag kan säga att det gick precis som vanligt. Det vill säga inte bra. Det hade ju varit lite bättre om jag hade fattat hur min miniräknare fungerade så utan den var jag absolut totalkörd. Men nu är det över i alla fall och det känns bra. Då behöver jag inte oroa mig för det mer.

Annars har dagen varit sådär. Vaknade ju som sagt med migrän så jag gick till skolan vid 13.00 tiden idag och hade då bara två lektioner. Första var ARL och det har jag vanligtvis inget emot men nu har jag fått ont i magen inför nästa lektion... Jag är så att säga inget direkt "teater-fan" och vi har fått två uppgifter som båda ska redovisas nästa lektion med teater.
Ni vet den här känslan som gör att man blir nervös, får kramp i magen och får en att önska att man var vart som helst men inte just där du befinner dig? Just så kände jag mig idag när läraren gav oss den uppgiften.

Men i morgon är det fredag igen och jag sitter och läser igenom engelskan tills i morgon. Det är skönt att jag bara har engelska tills på fredagar för det behöver jag inte plugga så på, det fastnar ganska lätt i mitt huvud till motsats vad matte gör...

Vad har ni lättast för?
Estetiska ämnen som musik, bild, språk osv.
Eller matte, naturvetenskap, samhällsorientering osv.

1 kommentar:

Anonym sa...

typ blandat ;)
slöjd och matte typ ;p
men de betyder inte att jag tycker om det ;))

kram!