23 december, 2008

23:21... hmm?

Japp, nu är vi hemma. Runt jul är det alltid mycket som händer, men i år har/är det väldigt mycket tycker jag. Jag har åkt hit och dit, varit i stan och fixat en massa, varit hos folk och ätit och haft allmänt trevligt och många fler "bjudningar" hem till människor än vanligt tycker jag.
Precis som nu. Vi har varit hos Karin, Anders och Christoffer. Christoffer är min kusin och Karin min pappas syster. Det var roligare än vanligt, men vi saknade ju Sandra (min kuisn - Christoffers syster) som firar jul i USA med familjen hos jobbar hos.
Vi åt gröt, skinksmörgåsar och fikade. Detta gör vi varje år hos dem med hela släkten på pappas sida bara för att vi inte firar julafton med dem. Så vi byter julklappar och har trevligt. Vad den sidan av släkten gör på jul vet jag inte, men vi firar med mammas släkt. Och det är kul det med... fast där har jag tyvärr inga kusiner i min ålder, bara småkusiner - vilket göra att jag tycker det är lite tråkigt. Men det är alltid roligt att Per är där (han som fyllde år igår), för han är väldigt rolig.

Men nog om det, jag måste i säng. Klockan börjar bli mycket och i morgon är det mycket som ska fixas innan släkten kommer 13.30 för julfirandet. Jag ska titta på Musse firar jul i morgon klcokan åtta och sen har jag lovat att göra frukost till alla. Så vi ses i morgon!

Inga kommentarer: