19 december, 2008

Musik betyder något - i alla fall för mig

Alla har vi väl något som kopplas samman med själen?
Något som man bara inte kan leva utan och något som man kan uttrycka sig med.
För mig är musik just den saken. Genom olika låtar, toner, melodier och texter kan jag uttrycka vad jag känner, hur jag mår och vad jag drömmer om. Jag kan prata med musiken - musiken kan prata med mig. Kanske inte med ord, men med känslor - det jag känner när jag lyssnar. Andra använder sig kanske av bilder, foton och målningar. Några skriver texter, dikter och noveller.
Jag älskar att sitta i ett mörkt rum, helt ensam och lyssna på musik. Jag får sinnesro av det. Jag lyssnar på musik som Betyder något för mig. Min lillebror är en av de människorna som undrar hur musik kan betyda något för mig, hur jag kan bli ett med min musik. Men jag slår vad om att också min lillebror har något som betyder något för honom, något som fyller en mening. Och har han inte det så har han kanske inte hittat det än.
Min musik hör ihop med den jag är. Allt jag lyssnar på får mig att tänka, får mig att känna. Det kan höra ihop med ett minne eller bara betyda något för just mig - bara mig.

Är det någon som vet vad jag pratar om?
Har du något som är som musiken är för mig? Berätta gärna för jag är nyfiken!

Inga kommentarer: