28 december, 2008

Plinga Zandra + julklappar



Nu är jag hemma igen efter "lunchen" hos mormor och morfar. Det har bara tagit tre och en halv timme. Snacka om att jag blev sur på mina föräldrar ett tag eller. Jag ville ju åka till Hjo och träffa Zandra, men jag fick inte gå hem... *suck*

För en lunch hos mormor och morfar inehåller mer än jag hade räknat med.

  • Varmrätt: kött, ugnsbakad potatis med sås och kokta grönsaker.
  • Efterrätt: Glass med grädde och fruktkoktail.
  • Fika: Kaffte och lussebullar.
Och jag som trodde att vi skulle äta lunch (en vanlig lunch med en rätt) eftersom mamma hade sagt lunch till mig. Men en lunch hos mina släktingar är tydligen som en middag för mig. Eller vad säger ni? De borde sagt middag i stället för lunch?

Jag tordde också att det bara skulle vara vi och mormor och morfar, men fel igen. Emma och Tobias var där och min andra moster Annelie med sin man + deras två barn. Så där satt jag och stressade i mig mat som jag inte gillar och sen så får jag inte gå ändå! För vi skulle ju få julklappar också och det skulle vi promt ta sist, efter all mat.

Men julklapparna var jättebra i alla fall! Jag fick den boken jag ville ha och en till som verkar jättebra. Så jag ska läsa mig igenom lovet eftersom ingen mer än Zandra vill träffa mig(!). Efter att vi hade öppnat julklapparna så gick jag och brorsan hem och när vi kom utanför dörren så låg våran katt där, på en stol ute på mormor och morfars trappa. När vi gick dit så följde han efter oss och satt och jamade på trappan en stund, men vi trodde att han hade gått hem igen. Men det hade han tydligen inte. Så där hade han legat i tre timmar och väntat på oss(!). Så då gick han också med hem.


Hoppas Zandra förlåter mig, jag skulle ha ringt henne när jag kom hem men det blev så sent så det är ingen idé för mig att åka till Hjo. Jag får ta det i morgon!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förlåter dig!
Vi träffas imorgon :)

Sandra sa...

nej tisdag