02 december, 2008

Stopp i trafiken

Nu sitter jag här och känner mig lite halv "fresh". Väntar på att vattnet till mina makaroner ska koka... vilket går extremt långsamt för att jag väntar tror jag.
Kom nyss hem, tittade på klockan och suckade.

På väg hem fastnad bussen i en big big big rondell mitt i stan typ. Ingen rörde sig på säkert 20 minuter. Bussen stog still mitt i rondellen och alla bilar omkring stod helt stilla de med. Det var tre bussar, som jag såg från min buss, som också var fast. Det var helt otroligt. Busschauffören öppnad dörrarna och släppte av folk mitt i rondellen och de kund gå helt lugnt in till trottoaren eftersom alla tog stilla.
Efter 30 minuter kom poliser och lirkade ur någon bil så att det blev lite fart på stoppet igen. Så efter totalt 4o minuter i rondellen började alla krypa iväg igen. Snacka om att det var tråkigt, jag räknade röda billampor men jag tappade bort mig totalt hela tiden.

Nu kokar vattnet så vi ses senare. Och Zandra, krya på dig!

2 kommentarer:

Miranda sa...

Oj vad jobbigt med busstoppet :/

Anonym sa...

Åh, tack så mycket!
Det ska jag försöka göra :))
Kram<3