19 december, 2008

Smygpost + Apelsin

Nu har jag vaknat. Nu... klockan är bara 11.31, erhm... ja. Men i alla fall. Jag hade tänkt att gå upp lite tidigare, klockan ringde vid 10.00 men då kom kissen och lade sig hos mig och då var det kört. Så med kissen på magen somnade jag om och vaknade nu. Inte så bra i och med att jag hade lovat mamma att tvätta och plocka ur diskmaskinen på morgonen så att det blev gjort. Jag har lovat mamma att spionera på brevbäraren också... när han kommer. För han ska komma med ett hemligt paket idag. Det är julklappen till min lillebror och den är ganska stor - mer än Stor. Så det blir verkligen smygpost. Som tur är så är min lillebror fortfarande i skolan, han har skolavslutning i dag och kommer hem 12.30. Så om posten inte kommer inom en timme så sitter jag i klistret. För hur sjutton ska jag lyckas få in smygposten (som är gigantisk) om min lillebror hinner komma hem? Ja, det är en riktigt klurig gåta det...
Så nu hoppas jag på att brevbäraren kommer snart(!).

Och här sitter jag och segar med en apelsin i handen. Jag gillar inte frukt men har lovat pappa att äta en frukt varje morgon så att jag boostar mitt imunförsvar lite. Och apelsin är inte ett av de bättre alternativen men det finns tyvärr ingen banan. Så det blev en apelsin ändå.
Jag hade också tänkt vara nyttig och ta en promenad på morgonen men det sket sig det med. Jag har inte ens hoppat ur pyjamasen än. Så det ska göras nu, duscha och byta om. Och sedan skynda mig ut till brevlådan för att möta brevbäraren.

Inga kommentarer: