11 december, 2008

Bed tajm


Japp, så har ännu en dag gått och man är en dag närmare döden. Snart får jag rynkor och det tar hundra år för mig att förflytta mig mellan sovrummet och toaletten. Haha, nej men tiden försvinner - och när jag tänker på de 16 (snart 17) åren som redan gått, och hur fort det har gått, så är det inte lång tid kvar innan jag är dubbelt så gammal...

Det börjar närma sig bed tajm för mig, börjar bli trött och min hostmedicin gör nog sitt där också. Dagen har gått ovanligt fort. Det beror nog på att jag har sovit största delen av tiden. Jag fick ju släpa mig till närmaste apotek idag för att köpa flytande alvedon. Det är första gången i mitt liv som jag har flytande alvedon eller liknande. Jag har aldrig haft problem med att svälja tabletter, men idag protesterade min hals lite väl tufft och jag höll på att kvävas ett tag. Alvedonen ville bara inte ner i halsen...
Så det bar av till apoteket, och jag lovar att jag kände mig väldigt gammal. För usch vad ansträngande det var och det tog nästan två timmar(!). Herregud! Men när jag kom hem igen och fick lite alvedon i mig så blev jag så pass pigg av att febern gick ner att jag kunde plugga en stund.
Sedan fick jag syn på min gitarr i hörnet, så jag plockade fram den och lärde mig en hel vers på en ny låt. Inte illa! Verkligen inte illa eftersom jag inte spelar gitarr egentligen, har aldrig tagit lektioner eller nått liknande. Så det är jag stolt över!

I morgon är det fredag igen. Bara en vecka kvar i skolan sen innan jullovet.
Underbart? vet inte vad jag ska hitta på på lovet dock, vad ska ni göra?
Hoppas verkligen att jag orkar gå till skolan i morgon, för jag har inget val. Jag har två prov i morgon som jag måste klara. Så jag går i vilket fall som helst, men det skulle ju defenitivt underlätta om jag hade lite mindre feber så att hjärnan fungerar lite bättre än den gör nu...

Sov gott alla små tomtenissar där ute ;D

Inga kommentarer: