12 december, 2008

Feber, prov och julklappar

Japp, nu har jag kommit hem från skolan.
Har ganska hög feber idag men det har jag ignorerat totalt. Jag gick till skolan, gjorde mina prov och sedan gick jag hem. Och jag missade bara en lektion så det var nog inte så farlig, jag måste vara bra i rösten till nästa vecka då vi har julkonsert med kören.
Så på vägen hem stannade jag till i stan och köpte en julklapp, EN julklapp som gick på 322.50 kr! 322.50! Om ni visste vad jag hade köp så skulle ni vara lika chockade som jag över priset. Jag kan ju avslöja att det är under samma kategori men fyra olika saker som tillsammans kostade så otroligt mycket. Måste vara för att det är jul eller nått, för jag köpte det näst billigaste jag hittade! Jag säger bara: Skandal-dyrt för så lite! Så nu har jag inga pengar kvar att köpa julklappar för, så jag måste vänta tills den 20 för att köpa de sista klapparna. Men det ska nog gå bra!

Stannade till på Donken också för att köpa lite lunch, orkade verkligen inte laga mat när jag mår som jag gör. Och det var grymt pinsamt när jag skulle beställa, för min röst är extremt hes och hon i kassan hörde knappt vad jag sa. Och så fick jag värsta hostanfallet mitt i beställningen. En sån där pinsam hostattack där alla hör hur tydligt som helst hur mycket slem och skit man har i halsen. Hon i kassan bara log vänligt och väntade. Men fy sjutton vad pinsamt det var!

På bussen hem satt det en kille med en liten bebis bakom mig, och det lät som bebisen sjöng, typ; Yeeeaha-woay! Haha, jättesött! Hela tiden, om och om igen. Så snart började flera stycken i bussen skratta och alla typ log. Haha!
Nu ska jag packa lite och sedan ska jag sova en stund. Mamma och pappa är och handlar julklappar här i stan och de är så gulliga att jag får åka med dem i bilen hem sedan när de har handlat klart. Då slipper jag åka tåg och trängas bland massa folk när inte mår bra. Jag hade inte tänkt åka hem denna helgen men nu gör jag det ändå, skönt att mamma pysslar om en när man är sjuk. Eller vad säger ni? Visst är det skönt att bli ompysslad?

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha xD jag använde just precis samma bild i ett inlägg xP lite kul^^ ;P hehe
<3