10 december, 2008

Julklappsshopping + snö

Kom precis hem, eller ja, för en stund sedan. Min julklappsshopping gick inget vidare, precis när jag ska betala så ångrar jag mig om vad jag ska köpa. Så det blev inte en enda julklapp. Jag börjar bli lite stressad över att jag alltid ångrar mig och inte vet vad jag ska köpa till folk. Har ni några tips?
Sen så smälte mitt hjärta också. Det satt en kille i min ålder inne på Nordstan med en gitarr. Han var riktigt söt och när jag går förbi så börjar han spala Brown Eyed Girl. Det lät jättebra och jag trodde nästan att han var proffisionell, om man gick efter hur det lät. Det var verkligen dagens höjdpunkt(!). Jättefint var det!

Och nu har det slutat regna här i Götet. Det faller äntligen (jag gillar det egentligen inte, men nu är det faktiskt dags för det ändå) snö. Hela stan håller på att bli vit, fast det ligger nog inte kvar så länge. Ser ut som om att det kommer vara borta i morgon igen.

Nu ska jag bada och försöka kurera mig bäst det går så att jag mår helt bra i morgon igen. Jag slänger in Brown Eyed Girl av Van Morrison också, så söt text. Dock var "Killens" version mycket bättre än riginalet. "Killen" gjorde en version med bara gitarr och hans röst var finare. Mjukare på något vis, söt. Men som sagt, lyssna på texten - sötsöt!


"My brown eyed girl, you my brown eyed girl"

Inga kommentarer: